Toiminta

Oulun Sieniseura on perustettu vuonna 1972

Tauno Ulvinen ja Esteri Ohenoja ovat  seuran perustajajäseniä. He ovat molemmat toimineet seuran historiassa myös pitkäaikaisina puheenjohtajina. Oulun Sieniseura on Suomen kolmanneksi suurin sieniseura.

Yhdistyksen tarkoitus

Yhdistyksen tarkoituksena on olla yhdyssiteenä niiden kesken, joita sienet ja niiden käyttö kiinnostavat, sekä edistää

• 1) sienitietouden ja -harrastuksen levittämistä ja kehittämistä
  • 2) sienten keräämistä, käyttöä, kauppaa ja viljelyä
  • 3) sienitieteellistä tutkimusta
  • 4) sienilajien ja niiden elinympäristön suojelua

”Nuori, muori, taapero tai vaari, sienistä iloa koko elämänkaari!”

Sienet ovat kiehtovia. Niiden parissa voi tehdä löytöretkiä, rentoutua, rauhoittua, käyskennellä, työskennellä, ihmetellä, vaellella, askarrella, kokkailla ja kikkailla! Ja ties vaikka mitä! Tämä koskee meitä kaikenikäisiä luonnossa liikkuvia. Tällä ajatuksella sieniseuramme hallitus valitsi alkaneen 50-vuotisjuhlavuoden teemaksi yllä olevan lauseen!

Seuran toimintaa

Edistämme sienitietouden jakamista. Järjestämme erilaisia tapahtumia, sieniretkiä, webinaareja, koulutuksia ja jäseniltoja. Kokoamme vuosittaisen sieninäyttelyn joka syksy Oulun pääkirjaston aulaan (ei korona-aikana). Teemme yhteistyötä eri yrityksien ja yhdistyksien kanssa ja poimimme toki myös sieniä!

Takaamme, että saat roppakaupalla sienitietoutta ja sienioppia tulemalla mukaan toimintaamme. Pääset mukaan retkille ja tapahtumiin. Opit tuntemaan (lisää) sienistä ja sienimaastoista. Tapaat ja opit tuntemaan sienialan harrastajia ja ammattilaisia. Voit myös jäsenenä vaikuttaa seuran toimintaan.

Sieniseuran hallitus v. 2023

Puheenjohtaja Antti Pekkala