Toiminnan esittely ja kuvagalleria

Oulun Sieniseura on perustettu v. 1972

Tauno Ulvinen ja Esteri Ohenoja ovat  seuran perustajajäseniä. He ovat molemmat toimineet seuran historiassa myös pitkäaikaisina puheenjohtajina. Oulun Sieniseura on Suomen kolmanneksi suurin sieniseura.

Yhdistyksen tarkoitus

Yhdistyksen tarkoituksena on olla yhdyssiteenä niiden kesken, joita sienet ja niiden käyttö kiinnostavat, sekä edistää

1) sienitietouden ja -harrastuksen levittämistä ja kehittämistä 2) sienten keräämistä, käyttöä, kauppaa ja viljelyä 3) sienitieteellistä tutkimusta 4) sienilajien ja niiden elinympäristön suojelua.

Yhdessä ollaan enemmän!

Valitsimme vuoden 2021 teemaksi "Yhdessä ollaan enemmän". Ajatuksena on nostaa keskiöön jäsenet ja seuran aktiivinen yhteys jäseniin. Aktiivinen seura syntyy jäsenistä ja jäsenten toiminnasta. Seura on ihmisiä, ihmisten välisiä kohtaamisia, kaveruuksia ja verkostoja. Seura on yhdessä tekemistä ja yhdessä aikaansaamista. Seura on yhteydenpitoa jäseniin ja jäsenten yhteydenpitoa seuraan.

Seuran toimintaa

Järjestämme erilaisia tapahtumia, sieniretkiä, webinaareja, koulutuksia ja jäseniltoja. Kokoamme vuosittaisen sieninäyttelyn Oulun pääkirjaston aulaan joka syksy (ei korona-aikana). Teemme yhteistyötä eri yrityksien ja yhdistyksien kanssa ja poimimme toki myös sieniä! Edistämme sienitietouden jakamista.

Takaamme, että saat roppakaupalla sienitietoutta ja sienioppia tulemalla mukaan toimintaamme. Pääset mukaan retkille ja tapahtumiin. Opit tuntemaan (lisää) sienistä ja sienimaastoista. Tapaat ja opit tuntemaan sienialan harrastajia ja ammattilaisia.Voit myös jäsenenä vaikuttaa seuran toimintaan!

Alla uusin jäsentiedote 2/2021.

Sieniseuran hallitus v. 2021

Puheenjohtaja Antti Pekkala (Haapavesi),jäsenet Pirjo Keimiöniemi (Oulu), Tarja Anisimaa (Ii), Marja Kyösti (Oulu), Eija Paasi (Oulu), Seija Seljänperä (Oulu), varajäsenet Lahja Pirttikoski (Oulu) ja Jaana Salo (Oulu).

Logon suunnitelija Elina Palojärvi.
Tatteja korissa Rokualla. Kuva Tarja Anisimaa
Sieninäyttelyssä 8.9.2019
Haperohassuttelu Auran majan kuntopolun laavulla 24.8.2019
Jäsenilta Seelarissa 10.6.2019. Yhdistä nimet ja sienet.