Sienikalenteri 2024

SIENTEN MONIMUOTOINEN MAAILMA AVAUTUU JÄLLEEN!

Sienikalenteri 2023 avasi ruokasienten maailmaa yleisesti tuntomerkkien ja yhteisten keskustelujen avulla. Sienikalenteri 2024 keskittyy sienten erityispiirteisiin. Kaikki sienet ovat omalla tavallaan erityisiä. Ne eroavat toisistaan lakin väreissä ja muodoissa, lakin alla piilevillä tuntomerkeillä, kasvupaikoilla ja kasvuajoissa.

SIENIKALENTERI 2024

Sienikalenteri 2024 ei poikkea täysin edeltäjästään, eli siinä on osin samoja sieniä, hieman eri näkökulmasta. Listaus ei vielä ole lukkoon lyöty, mutta ehdokkaina Kalenterisienten kisoissa ovat: kartiohuhtasieni, kangastatti, koivunpunikkitatti, nummitatti, voitatti, haaparousku, kangaspalsamirousku, sillihaperot, keltahapero, punanuljaska, sinivalmuska, suomumustesieni, keltahelttavahakas ja mustavahakas!

AVAINTIEDOT

Kalenteri on avattuna kokoa A3, suljettuna A4. Kalenteriosasta löytyvät juhlapäivät, liputuspäivät ja nimipäivät. Kalenteri lähtee painoon viimeistään kampanjan loputtua eli marraskuussa, postitukset ja noudot käynnistyvät heti kalenterin tultua painosta. Kalenterin voi joko noutaa Oulusta (paikat ilmoitetaan myöhemmin noutajille) tai sille voi ostaa postituksen.

Kalenterin voi joko noutaa Oulusta (ilmoitamme myöhemmin noutajille noutopaikat) tai sille voi ostaa postituksen. Kalenterin hinta on 15e/kpl, postitus 6e.

KUUKAUDEN SIENI OSS:N FACEBOOKISSA JA INSTAGRAMISSA

Kuukausittain esittelemme kuukauden sienen Facebook-sivullamme. Toivomme kalenterin ja sivun seuraajiemme osallistuvan sieneen liittyvien tunnistusvinkkien, kuvien ja käsittelyvinkkien jakamiseen.

Ohjeet ostamiseen

Saadaksesi Sienikalenteri 2024:n, tee tilaus. Samalla lomakkeella voi ostaa sekä kalentereita että reseptikirjojamme, eli ole tarkkana täytössä ja siinä, että maksat oikean summan!