Sienikummiretket 17.9.2018 ja 18.9.2018

13.5.2018

Sienikummiretki_2018

Hei,

Sieniä on nyt metsässä runsaasti. Sieniseuran jäsenille tarkoitettu maksuton sienikummitoiminta pyrähtää käyntiin kahden sieniretken merkeissä. Nyt on erittäin hyvä mahdollisuus saada henkilökohtaista sienineuvontaa.

Ma 17.9.2018 klo 17 – 19, Ii

Sienimetsän sienet:
Paikka sijaitsee vanhan Haukiputaantien (847) Iin puoleisessa päässä. Ouluntien (nelostie) suunnasta tulevat: Käänny vanhalle Haukiputaantielle, jatkaen n. 200 m ja käänny oikealle kevyenliikenteenväylälle. Haukiputaan suunnasta tulevat: paikka sijaitsee vasemmalla, n. 200 m ennen nelostietä. Kokoonnutaan kevyenliikenteenväylällä josta jatketaan kävellen kohteeseen. Valitettavasti karttaa ei voinut tähän viestiin liittää.

Tulethan kimppakyydein, tilaa rajoitetusti.
Oppaana Sirkka Tuomela ja Tarja Anisimaa
Sirkka: 044-5385998
Tarja: 040-5430240
Ei ennakkoilmoittautumista.

Ti 18.9.2018 klo 17- 19, Kuivasjärvi

Sienten kanssa tutuksi:
Kokoontuminen Kuivasjärven K-Marketin pihalle, os. Kuovitie 7.
Retkelle lähdetään lähimaastoon ja kimppakyydein.
Lähtöpaikkaan pääsee myös linja-autolla no 1.
Oppaana Aune Pisilä, p. 045-2560735
Ilmoittautuminen tekstiviestillä! Max 12 hlöä.

Mukaan tarvitset kumisaappaat, sienikorin, sieniveitsen, vesipullon ja ladatun puhelimen. Sienilajien ja sienten määrä riippuu kohteesta. Molemmissa retkissä kävellään metsäpolkuja pitkin.
Säävaraus.

PIDETTY!

Maanantaina 17.9. pidettiin ensimmäinen kummiretki. Oppaina Sirkka ja Tarja. Osallistujia oli 5 + 2. Opeteltiin perusasioita ja keskityttiin ruokasieniin. Lajeja löydettiin paljon ja opeteltiin mm.kehnäsienen tunnusmerkit. Tulijaisiksi koppaan kertyi punikkitatteja, kehnäsieniä ja värjäyssieniä. Osallistujat saivat lisää varmuutta sienten keräämiseen ja käsittelyyn. Mukava retki ?.