Luontoretki ja myöhäissyksyn sienet 28.9.2019 klo 9.00 - 16.00

16.8.2019

Hei sieniseuran jäsen!

Syksyinen jäsenretki starttaa lauantaina 28.9.2019 klo 9.00. Lähdemme retkelle linja-autolla (ei kimppakyydillä kuten aikaisemmin mainittiin). Linja-auto lähtee Linnanmaan Prisman parkkipaikalta klo 9.00 (kerrostaloja vastapäätä oleva tienviereinen parkkialue). Toinen "noutopaikka" on Limingan ABC josta jatkamme suoraan kohteeseen.

!!!Lisäys: Linnanmaan jälkeen koukkaamme myös Ouluntullin Nesteen kautta. Linnanmaa klo 9.00, Ouluntullin Neste klo 9.20-9.25 ja Limingan ABC n. klo 9.30-9.35.

Jos jätät autosi noutopaikkaan, varmista että parkkipaikka on luvallinen.

Jäsenretki suuntautuu Konttikangas-Karjonevan luonnonsuojelualueelle Paavolaan. Oulun sieniseura on tehnyt nimikkolahjoituksen Luonnonperintösäätiön suojelualueelle Suomen sieniseuran 70-vuotislahjana. Nyt lähdemme katsomaan miltä alueella näyttää. Luontoretki, sieniretki - millaisen retken luonto meille antaa sinä päivänä. Kartoitamme sienestyksen yhteydessä aluetta ja sienilajistoa.  Hienoa olisi jos voisimme kirjata löydetyt lajit Sieniatlakseen. Retkestämme ja ko.alueesta teemme jutun Sienilehteen.

.

Aikataulu:

Klo 9.00 lähtö. Perillä n. klo 10.30

Lähtö luontopolulle (n. 2,5 km). Paluu takaisin linja-autolle n. klo 13.00 josta jatkamme matkaa Saarikosken kyläkodalle. Kodalla evästelemme ja tutkimme sienilöytöjämme. Kyläläisiä on myös kutsuttu nuotiolle.

Paluumatkalle lähdemme klo 15.00.

Matkaan tarvitset omat eväät, puhelin ladattuna, kumisaappaat (ei vaelluskengät) ja sienivarusteet sekä lämmintä vaatetta/sään mukainen varustus. Linja-autossa on wc.

Ilmoittaudu retkelle sieniseuran sähköpostiin: oulun.sieniseura@gmail.com.

Ilmoittautumisen yhteydessä mainitse puh.numerosi, tuletko Linnanmaalta, Ouluntullista vai Limingasta.

Takaisin lähdetään n. klo 15.00.

Retki on ilmainen ja tarkoitettu jäsenille.

Mukaan mahtuu 40 jäsentä.