Loppulan Suomen luonnon päivä la 31.8.

12.8.2024

TÄMÄ ON YLEISÖRETKI

Suomen luonnon päivänä, lauantaina 31.8.2024, järjestämme yhteistyössä Naturest Finlandin kanssa sieniretken Loppulassa! Järjestäjinä myös Loppulan ystävät sekä Suomen luonnonsuojeluliiton Oulun yhdistys.  Löydöistä kootaan myös sieninäyttely. Retki on vain osa päivän ohjelmaa, jonka löydät kokonaisuudessaan esimerkiksi Facebookista  Ohjelma myös tällä sivulla, lomakkeen alla.

Paikalle pääsee omalla kyydillä tai varaamalla paikan bussista! Sekä bussipaikkoja että retkeläispaikkoja rajoitettu määrä.

Ilmoittautuminen sulkeutuu keskiviikkona 28.8.24 klo 23.59, jotta voimme mitoittaa oppaiden määrän yleisön määrään.

Sähköpostilla olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä retkestä!

Osallistutko pidemmälle sieniretkelle vai retkelle, joka suuntautuu Loppulan lähelle?

Ohjeet sieniretkelle lähtijälle:

Jokainen sieniretki on seikkailu. Etukäteen ei voi tietää, löytyykö matkan varrelta sieniapaja, vai jääkö kori tyhjäksi. Toisinaan sienet ovat voineet lähteä jonkun muun matkaan, tai jäädä kokonaan ilmestymättä vaikkapa vähäisen sateen vuoksi. Oppaan kanssa pääset kuitenkin näkemään, millaisissa maastoissa sieniä yleensä on!

Mukaan:

* säänmukainen vaatetus

*  juotavaa ja mahdollisesti pientä välipalaa
* sienikori (tai ämpäri, ja paperipusseja tai muuta vastaavaa lajitteluun)
* sieniveitsi
* hyttyskarkoite (suihke tai roll-on)

Loppulan luontotalo Sanginjoella sijaitsee osoitteessa Sanginjoentie 1101. Suomen luonnon päivänä, lauantaina 31.8, ja sinne pääsee omalla kyydillä tai bussilla.

Tapahtumaan on maksuton bussikuljetus Rajakylästä keskustan kautta Loppulaan. Huomaathan, että bussi lähtee takaisin kaupunkiin klo 17 ja juhla loppuu klo 19.00. Kannattaa kysellä siis ajoissa paluukyytiä toisilta juhlavierailta, jos haluat viipyä myöhempään.

Varaa paikka bussiin: hanriirvankoski@gmail.com.

Bussin aikataulu:

Rajakylän ostari, Tervakukkatie 2 klo 11.00
Meri-Toppilan pysäkki klo 11.10
Tuira, Merikoskenkadun kadunpuolen E1 pysäkki klo 11.15
Keskusta, Franzenin pysäkki, Kajaaninkatu 8 klo 11.20
Raksilan markettien pysäkki klo 11.25
OYS:n pysäkki klo 11.30
Myllyojan pysäkki klo 11.35
Loppulassa perillä klo 11.55

Paluukyyti lähtee Loppulasta klo 17.

Sieniretkelle (ilmoittautuminen sulkeutuu keskiviikkona 28.8.24 klo 23.59)  lähdetään Loppulan pihasta klo 12, ja valittavana on joko pidempi sieniretki tai lapsille ja huonojalkaisille suunnattu retki Loppulan lähipiiriin. Löydöistä kerätään sieninäyttely!

Loppulan kahvila herkkuineen palvelee klo 12-19. Saatavilla myös keittoa.

Terassilla soi monipuolisesti:

Klo 14.00 Ukrainalasten nuorten kitarabändi

Klo 15.00 Osmo Hakosalo viulu

Klo 17:00 Kansanmusiikkia Duo Rällä

Myös kirppis on auki, tuotto Loppulan remontin hyväksi. Jos haluat lahjoittaa tavaraa myyntiin, laitathan tuotteisiin hinnat valmiiksi.

Ps. Kahvilan sulkeuduttua voit jäädä yöksi Loppulan pihalle! Voit pystyttää pihalle teltan ja nukkua yön ulkona. Kahvila auki taas sunnuntaina klo 12-17. Mikäli yöpyjiä on vähintään 10, kahvilassa on tarjolla aamukahvi mehun ja runsaan sämpylän kera hintaan 10€/hlö.

Tapahtuma on saanut avustusta Oulun kaupungilta.