Kääpäkävely la 16.9. klo 11.30

29.8.2023

Kääpäkävely Sanginjoen luonnonsuojelualueella!

Tule mukaan tutustumaan kääväkkäiden kiehtovaan maailmaan kääpäasiantuntija Matti Kuljun opastuksella. Liikumme Kalimeenojan Myllykosken ympäristössä. Lähtö P-paikoilta (Ylikiimingintie 790 ja Kuparisenpolku 187) klo 11.30. Voit siis valita, kummalta parkkipaikalta tulet! Molemmilla odottaa opas. Retken kesto on noin kolme tuntia.

Kävelymatkaa P-paikoilta retkikohteeseen tulee pari kilometriä suuntaansa, joten varustaudu vedenpitävillä maastojalkineilla ja säähän sopivilla vaatteilla. Säävaraus: retki voidaan siirtää sunnuntaille, jos luvataan kovaa sadetta (tihku ei haittaa). Oppaallamme on näytteenkeruulupa luonnonsuojelualueelle, joten myös puukolle ja esimerkiksi tyhjille kahvinsuodatinpusseille voi olla käyttöä. Muista myös nuotiolla nautittavat eväät!

Retki on avoin kaikille ja sopii myös lapsille. Ei ilmoittautumista, mutta mikäli kyytiisi sopii muita retkeläisiä, voit ilmoitella tästä esimerkiksi Oulun Sieniseura ry:n Facebook-ryhmässä.

Tervetuloa - hytykät, nastakat, tipakat ja pehmikät odottavat!

järj. Oulun Sieniseura
Retkellä tavoitat meidät tarvittaessa p. 040 5424 486