Aloittelijan sieniopas

Sienioppaita on runsaasti tarjolla, ja niissä kaikissa on omat hyvät puolensa. Kaikkea tietoa ei yhteen oppaaseen oikein saa sopimaan, ja teoksissa on erilaisia painotuksia.

Syksyllä 2022 sieniseuran jäsen Pekka Belt esitti ajatuksen Aloittelijan sienioppaasta. Oppaassa on paljon perustason tietoja niin sienistä kuin metsässä liikkumisesta, sekä muutama hyvä sieniruokaresepti.

Työryhmän aikaansaannos on viimein tässä, ja jokaisen ilmaisesti hyödynnettävissä! Oppaan on tarkoitus kehittyä lukijoilta saadun palautteen pohjalta, ja palautteelle on tällä sivulla oma lomakkeensa.

Antoisia sieniretkiä!

HUOM! Tässä versiossa esimerkkisienissämme ei ole tunnistuskuvia. Jos sinulla on niistä hyviä kuvia, ottaisimme niitä mielellämme vastaan seuraaviin versioihin. Jos sinulta löytyisi näitä kuvia, joita voisit luovuttaa tähän tarkoitukseen, ole yhteydessä meihin sähköpostilla oulun.sieniseura (at) gmail.com

Otamme oppaasta vastaan rakentavaa palautetta. Tämän vuoksi pyydämme palautteen antajilta tiedot, sekä käydäksemme mahdollisesti keskustelua aiheesta.

Mitä palautteesi koskee? Kerro tarkasti se kohta, jota huomiosi koskee, esimerkiksi sivun tarkkuudella!

Kiitos palautteestasi, ja sienioppaan käyttämisestä!