Suppisretki lauantaina 1.10.

17.9.2022

Tämä on Oulun Sieniseuran jäsenille suunnattu retki.

Viime vuonna suuren suosion saanut suppilovahveroretki järjestetään jälleen! Tällä kertaa sienten metsästämiseen on varattu enemmän aikaa, jotta jokainen ehtii bussiinkin.

Mukaan mahtuu 40 jäsentä ilmoittautumisjärjestyksessä.  Matkalle mahtuville ilmoitetaan muutaman päivän sisällä ilmoittautumisesta asiasta, ja annetaan myös maksuohjeet. Varasijoille päätyville kerrotaan varasijasta niinikään muutaman päivän sisällä ilmoittautumisesta.

Retken hinta on 15 eur/hlö. Hinta sisältää rentoa matkaseuraa sekä kyydin kohteeseen ja takaisin. Maksu palautetaan vain sairastapauksissa.

Ilmoittautumaan pääset TÄSTÄ
HUOM! Lomake aktivoituu maanantaina 19.9. klo 9. Tätä ennen lomakkeella ei pääse kirjautumaan. Lomake suljetaan tiistaina 27.9. klo 21.

Retken alustava aikataulu

8.00 Lähtö Oulusta

10.00 Kahvitauko matkan varrella

11.00 Bussi kohteessa Puolangalla

15.00 Makkaranpaistoa kodalla

17.00 Paluubussi lähtee (ja kun se lähtee, se lähtee)

19.00 Bussi Oulussa

Menomatkalla pysähdytään omakustanteiselle kahvitauolle. Retkikohteeseen saavutaan n. klo 11. Vähän verryttelyä jäseniin ja parin tunnin rento sienestys. Sitten ansaitusti kodalle syömään ja lämmittelemään tulen ääreen. Takaisin lähdemme viimeistään klo 17.00 ja ilman pysähdyksiä Oulussa olemme n. klo 19.00.

Mukaan tarvitset omat eväät (juomat ja syömiset koko päiväksi), sienikorin ja veitsen, lämmintä vaatetta, ladatun puhelimen ja hyvät kengät metsässä tarpomista varten.

Linja-autossa jokainen voi oman harkintansa mukaan käyttää maskia. Muistathan, että sairaana et retkelle voi tulla. Kohteessa on ulkohuussi. Sienet paikkakunnan sienitilanteen mukaan.