Sieniwebinaari II maanantaina 8.8.2022 klo 17 - 18.30

6.8.2022

Tämä tapahtuma on Oulun Sieniseuran jäsenille.

Keväällä pidimme ensimmäisen Sienipaikka- webinaarin, jossa perehdyimme Paikkatietoikkunan käyttöön ja korvasienten otollisiin saalistuspaikkoihin.  Sienipaikka II - webinaarin piti olla keväällä, mutta jouduimme luopumaan siitä aikataulullisista syistä.

Sienipaikka II- webinaari käsittelee jälleen Paikkatietoikkunan käyttöä, tällä kertaa kantarellin ja mustatorvisienen otollisista esiintymispaikoista. Voitte myös esittää Paikkatietoikkunan käytöstä heränneitä kysymyksiä!

Aloittelevalle ruokasienestäjälle on suuri haaste hahmottaa, millaisissa maastoissa ruokasieniä voisi olla. Osa maastoista on sellaisia, joissa ruokasieniä ei kasva. Maastokartta tarjoaa hyvien paikkojen löytämiseen vihjeita, ja paikkatietoaineistojen avulla löytöpaikkoja voidaan haravoida esiin. Webinaarissa tutkimme niin maastokarttoja kuin paikkatietoaineistojakin.

Tähän webinaariin ei ole ennakkoilmoittautumista, vaan lähetämme kaikille jäsenille osallistumislinkin etukäteen. Webinaaria ei nauhoiteta.