Sienestystarvikkeiden huoltopäivä lauantaina ja sunnuntaina 14. - 15.5.2022

1.5.2022

Tämä on Oulun sieniseuran jäsentapahtuma, joka on tarkoitettu vain jäsenille. Paikka on ilmoitettu jäsenkirjeessa (1.5.2022).

Toukokuussa pääsemme jo fiilistelemään alkavaa kautta. Ensimmäiset sieniretket olemme suunnitelleet viikoille 20 ja 21. Sitä ennen olisi luvassa sienivarusteiden huoltopäivä 14. ja 15.5!

Kaksipäiväisessä tapahtumassa halukkaat pääsevät kokeilemaan itse korinpunontaa kahvipusseista. Toivomme, että tuot mukanasi omat luottovälineesi sienimetsälle, jotta voimme yhdessä vertailla sieniveitsiä, sienikoreja ja sienikirjoja. Mitä muuta kulkee mukanasi sientenmetsästyksessä? Ota se mukaan!

Tuomme huoltopäivään mukanamme seuran omat hyötykasvikuivurit. Mikäli mahdollista, tuo myös omasi. Vertailemme kuivureita pintapuolisesti, ja tietenkin pääset halutessasi esittelemään oman luottolaitteesi.

Lauantaina 14.5. on huoltopäivien ”pääpäivä”. Tarjoamme jäsentoimikunnan leipomia leivonnaisia sekä juotavaa! Aloitamme klo 12 esittelemällä luottovälineemme sienimetsälle. Kello 13 on kuivuriesittelyiden vuoro. Kello 14 halukkaat pääsevät perehtymään kahvipusseilla punomiseen, minkä parissa vietämme loppupäivän. Halukkaat voivat tietenkin jäädä tiloihin jatkamaan välineiden vertailua.

Sunnuntaina 15.5. halukkaat pääsevät punomaan lajittelukoreja kello 16 saakka. Sieniseuralaiset pitävät samana päivänä Loppulan luontokahvilaa klo 12 -17.

Aikaisemmasta ilmoituksesta poiketen punontamateriaalia on saatu sen verran, että jokainen halukas pääsee tekemään ainakin pienen korin. Punontaa pääsee harjoittelemaan paikan päällä, ohjeet saa mukaansa sähköisesti. Ota yhteyttä sieniseuran sähköpostiin jos haluat kysyä lisää punonnasta ja materiaaleista! Sähköposti: oulun.sieniseura@gmail.com.

Kumpana päivänä olet tulossa? Huomaa, että sunnuntaina luvassa on vain punontaa