Pidetty! Sienivärjäyskurssi la 9.10.2021 klo 10 Yleisökurssi

15.7.2021

Kokeilemme yhdessä useita erilaisia värjäyssieniä  villalankojen värjäykseen kauniin syksyisessä Oulujoen rannassa. Kurssi on tarkoitettu lähinnä sienivärjäystä aloitteleville sekä niille, jotka eivät ole aikaisemmin osallistuneet tälle kurssille.

Kurssille tarvitset omat villalangat. Seura järjestää kurssille värjäyssienet sekä muut tarvikkeet. Voit osallistua halutessasi värjäyssienten keruuretkeen tai tuoda omia sieniä mukaasi.

Aika: la 9.10.2021 klo 10-16

Paikka: Myllyojan asukastupa, Jokivarrenpolku 5, Oulu

Vetäjä: Kirsi Eskelinen, keruutuotetarkastaja

Hinta: jäsenille 25€ ja ei-jäsenille 35€. Kurssi maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä Oulun Sieniseuran tilille FI24 5741 3620 0653 72. Kurssimaksu maksetaan takaisin sairaustapauksissa, tai jos kurssi on täynnä tai peruuntuu.

Tila ja tarvikkeet rajoittavat osallistujamäärän max. 10.

Omat eväät, seura tarjoaa kahvit/teet.

Kurssille ilmoittaudutaan ilmoittautumislomakkeen kautta.  Ilmoittautuminen päättynyt 6.10.2021. Voit kysyä peruutuspaikkoja oulun.sieniseura@gmail.com.

Hyviä lankoja värjäykseen ovat valkoiset/vaaleat 100% villalangat, mutta myös sekoitelangat kuten 7 veljestä tai Nalle käyvät. Värjättävän langan pohjaväri (esim. v.harmaa/valkoinen) vaikuttaa lopputulokseen.