Pidetty! Kääpäkävely su 3.10.2021 klo 12-14 (15) Yleisöretki

15.7.2021

Hei,

Syksyisen kääpäkävelyn aikana tutkimme Matti Kuljun asiantuntevassa ohjauksessa Tyrnävän Ängeslevänjoen rantoja. Jokivarsi on rehevää ja pusikkoista (ehkä hieman vaikeakulkuista), mutta lahopuuta on paljon! Toiveissa on mm. liuskapieluksen ja kellovinokkaan löytäminen.

** Käävät eivät ole kasveja eivätkä eläimiä, vaan ne ovat oma eliöryhmänsä. Käävät herättävät kiinnostuksen jo niiden ulkonäön perusteella. Kääpiä ja kääpälajeja näkyy yleensä enemmän, mitä vanhempi ja luonnontilaisempi metsä on. Kun vanhat metsät katoavat, myös kääpälajit uhanalaistuvat. Tällä hetkellä Suomessa on n. 230 erilaista kääpälajia. **

Käävistä ei tässä nyt enempää, Matti kertoo lisää kääpäkävelyn aikana. Tule mukaan kuuntelemaan, luvassa on mielenkiintoista asiaa parin tunnin ajan.

Aika: su 3.10.2021 klo 12-14 (mahd. jatkoaika klo 15).
Osoite: Muhostie 70, Tyrnävä (tie nro 827). Kota: Palontien alkupäässä
Yleisöretki. Ilmainen. Ei edellytä seuran jäsenyyttä.

HUOM! Makkaratulet sytytetään läheiselle kodalle. Ota makkarat mukaan!

Ajo-ohje: Laita Google Mapsiin osoite Muhostie 70, Tyrnävä. Tällä osoitteella pääset lähelle kohdetta. Parkkipaikkoja löytyy Korkalantien (Korkalantie 39-41) sekä Palontien (Palontie 1) alkupäästä. Retkikohde on parkkipaikkojen läheisyydessä, Ängeslevänjoen varrella, johon menemme kävellen.

!! Ota kaveritkin mukaan, ei tarvitse enää ilmoittautua.