Korvasieniretki I la 20.5.23 ja II la 27.5.23

5.5.2023

PÄIVITYS 15.5! Viikonloppuna (13.5) tehdyn kierroksen perusteella otollisilla hakkuuaukeilla, korvasienten esiintymispaikoissa, ei kuivuuden vuoksi löydy juuri mitään. Siksi 20.5. pidettäväksi ilmoitettu retki perutaan, ja tämän korvaavan retken retkipäivä ilmoitetaan mahdollisimman pian.

Vuoden ensimmäinen sieniretki on perinteinen korvasieniretki! Teemme tänä keväänä kaksi retkeä tämän kevään ensimmäisen herkun perässä. Jäsenet saavat sähköpostiinsa ohjeet ilmoittautumisesta, sillä nämä retket ovat vain jäsenille.

Korvasienet viihtyvät avohakatuissa metsissä, useimmiten hiekkapohjalla kasvaneen männyn sijoilla. Tällaiset paikat löytyvät helposti metsänkäyttöilmoitusten datasta, ja TÄSTÄ pääset tätä tietoa hyödyntävälle sivulle! Valitsemalla oman paikkakuntasi, saat kartan jolle metsänkäyttöilmoituksia on merkitty. Kartta ei kuitenkaan ole takuu sille, että paikasta löytyisi korvasieniä, eli korvasienten metsästyksessä säilyy vastaisuudessakin etsimisen jännitys!
Karttasovelluksen etusivulta pääset myös Löytäjän oppaaseen.

Jos käytät Facebookia tai Instagramia, käy kurkkaamassa seuran sivuja! Korvasieni on Sienikalenteri 2023:n kuukauden sieni huhtikuussa, ja postauksesta löytyy jo keskustelua tästä herkusta.