Aloitettu, jatkuu. Lukupiiri aloittaa ma 18.10.2021

14.10.2021

Sieniseuran lukupiiri aloittaa ensimmäisellä kokoontumisella ensi maanantaina 18.10. klo 18.

Ajatus on, että (mielellään) jokainen osallistuja toisi oman ehdotuksensa kirjaksi näytille ja selailtavaksi. Hän esittelisi kirjan ja kertoisi miksi kirja kiinnostaa ja miksi juuri se olisi hyvä kirja lukupiirille. Esittelyjen jälkeen yhdessä päätämme, mikä kirja valitaan ja miten sen kanssa edetään. Jos et löydä haluamaasi kirjaa kirjastosta, niin voit kuitenkin esitellä sen.

Valitsemasi sienikirja voi olla tietokirja tai romaani tai jotain siltä väliltä. Pääasia on, että siinä olisi jotain sieni-ihmisiä kiinnostavaa. Ensimmäisellä kokoontumiskerralla sovimme lukupiirin käytännöt. Kuten kokoontumisajat, -paikat (läsnä/etänä) ja lukupiirin vetäjän/t yms.

Lukupiirin perusajatuksena on kokoontua keskustelemaan ja vaihtamaan ajatuksia sieniaiheisista kirjoista. Edellinen lukupiiri aloitti syksyllä 2020 ja kokoontui seitsemän kertaa talven ja kevään aikana. Tilasimme valitun kirjan kimppatilauksena. Luimme kirjasta valikoidut lukupiiriä kiinnostavat luvut. Joka kokoontumisekerralla eri luku. Lukupiiriin osallistui noin kymmenkunta jäsentä. Kokoonnuimme noin parin viikon välein. Osa lukupiirin kokoontumisista oli koronan takia etänä. Läsnäkokoontumiset olivat tiedepuutarhalla.

Lukupiiri on vain jäsenille. Tarkempi ohje ensimmäisestä kokoontumisesta on lähetetty jäsensähköpostina.
Toivotamme kaikki edelliset ja uudet lukupiiriläiset tervetulleiksi.