Jäseneksi liittyminen

Seuran jäseneksi liittyminen:

Oulun Sieniseuran jäsenmaksu vuodelle 2018 on 13 euroa.

Jäsenmaksu suoritetaan Oulun Sieniseuran tilille FI24 5741 3620 0653 72

Maksun viite: 11840

Ilmoita sen jälkeen omat yhteystietosi (nimi, kotipaikkakunta ja sähköposti) oulun.sieniseura@gmail.com sähköpostiin.

Jäsenkirjeet ja jäsenmaksut lähetetään sähköpostitse. Vuoden 2018 jäsenmaksulaskut on laskutettu toukokuussa.

Yhteystietojen muutokset: oulun.sieniseura@gmail.com.

Puhelin: 050 3619 106  (jos puheluusi ei vastata, jätä viesti)

Vastaamme yhteydenottoihin mahdollisimman pian.

JÄSENEDUT:

Jäsenetuihin kuuluvat sienikummiretket, jotka ovat jäsenille maksuttomia pienissä ryhmissä tehtäviä sieniretkiä oppaan ohjauksessa eri ajankohtina ja eri puolilla Oulua.

Seuran jäsenenä saat alennusta  kuivurien ja värjäyskattiloiden vuokrasta.

Pääset edullisemmin mukaan Sieniseuran järjestämille kursseille ja retkille.

Seuran toiminnasta ja tapahtumista julkaistaan vuoden aikana kaksi jäsentiedotetta.

Huomaathan, että Oulun Sieniseura löytyy myös facebookista!

SIENIAIHEINEN SÄHKÖPOSTILISTA!

Tähän sieniaiheiseen listaan voit liittyä halutessasi vaikka et olisikaan seuran jäsen. Listalla olijat voivat julkaista kokemuksia ja havaintoja sienistä. Tässä listassa seura ei julkaise jäsenkirjetta eikä muutakaan seuraan liittyviä tietoja.

Mikä on OSS -lista

OSS -lista on Oulun Sieniseuran sieniaiheinen sähköpostilista. Sähköpostilistalle voi liittyä vaikkei ole seuran jäsen.

Sähköpostilistalla voi jakaa kokemuksia ja havaintoja, pohtia sieniaiheisia kysymyksiä tai vain lukea muiden kirjoituksia. Listalle voi laittaa maastohavaintoja mm. sienten ilmestymisestä, kuten "Ensimmäisiä korvasieniä havaittu Oulun seudulla". Harvinaisten lajien esiintymistä koskevat tiedot kiinnostavat myös tutkijoita.  Aihe on vapaa, kunhan se sieniä liippaa. Listalle kirjoitetaan omalla nimellä.

Listalle liitytään seuraavasti:

Mene internetissä oss:n infosivulle osoitteeseen http://lists.oulu.fi/mailman/listinfo/oss ja täytä vaadittavat kohdat tyhjiin laatikoihin eli

- sähköpostiosoitteesi (”Your email address:”)

(- nimesi ”Your name (optional):” – ei ole pakollista täyttää tätä kohtaa)

- salasana, joka Sinun pitää keksiä (”Pick a password:”)

- salasana vielä uudestaan (”Reenter password to confirm:”)

- Jätä rasti kohtaan ”No” kysymyksen ”Would you like to receive list mail batched in a daily digest?” osalta (missä se oletusarvoisesti onkin). Tässä kysytään "Haluatko postit kerran päivässä yhtenä lähetyksenä?" Rasti on kohdassa ”No”, eli ”Ei, en halua. Haluan saada ne sitä mukaa kun ne lähetetään”.

- ja lähetä lopuksi tiedot painamalla Subscribe-nappia.

- Lähetettyäsi liittymistiedot saat paluupostissa tilausvahvistuspyynnön, jonka otsikko on ”OSS --confirmation of subscription -- request (numerosarja)”. Tähän sinun tulee vastata siitä sähköposti-osoitteesta, johon lista on tilattu (siis omasta osoitteestasi).

Lähetä saamasi viesti takaisin esim. reply (vastaa)-komennolla. (mitään ei siis viestiin tarvitse kirjoittaa, lähettää se vain takaisin) Sen jälkeen tulee palvelimelta vielä viesti otsikolla: ”Welcome to the OSS mailing list!” Tähän ei enää tarvitse vastata, viesti vain ilmoittaa että sinut on lisätty listalle. Tämän jälkeen voit lähettää postia listalle osoitteella  oss(at)lists.oulu.fi  sekä tietysti kaikki listalle lähetetty posti ohjautuu myös sinulle.

Listan hoitaja on Hannu Holma. Listaan liittyviä kysymyksiä voi lähettää osoitteeseen

hannu.holma(at)specim.fi

Sähköpostien lähettäminen OSS-listalle:

Sähköpostia voit lähettää listalle osoitteeseen oss(at)lists.oulu.fi . Huomaathan että OSS-sähköpostilistalle voivat lähettää viestejä vain listan jäsenet.

OSS-listalta eroaminen

Sähköpostilistalta erotaan itse samalta sivulta kuin sinne liitytäänkin: http://lists.oulu.fi/mailman/listinfo/oss  Laita sähköpostiosoitteesi lomakkeen alimpaan kenttään, klikkaa "Unsubscribe or edit", ja vastaa seuraavan sivun kysymyksiin tahdotuista toimenpiteistä.

Kangasrouskuja. Kuva Tarja Anisimaa