Jäseneksi liittyminen

Oulun Sieniseuran jäsenmaksu on 12 euroa/henkilö/vuosi.

Jäsenmaksu maksetaan Oulun Sieniseuran tilille FI24 5741 3620 0653 72. Käytä maksun viitteenä numeroa: 11840.

Jos olet uusi jäsen: ilmoita jäsenyydestäsi, sekä omat yhteystietosi (nimi ja sähköpostiosoite, katuosoite ja halutessasi puhelinnumero) seuran sähköpostiin. Muistathan pitää yhteystietosi ajantasalla!

Vanha jäsen: Muista pitää yhteystietosi ajantasalla! Ilmoita muutoksista seuran sähköpostiin!

Puhelin: 050 3619 106  (jos puheluusi ei vastata, jätä viesti)

Sähköpostiosoite: oulun.sieniseura(at)gmail.com

Vastaamme yhteydenottoihin mahdollisimman pian, mutta otathan ystävällisesti huomioon, että vastauksissa voi olla viivettä. Tämä on vapaaehtoistyötä, emmekä päivystä työksemme.

Seuran jäsenenä saat alennusta kuivurin ja värjäyskattiloiden vuokrasta, sekä pääset edullisemmin Sieniseuran järjestämille kursseille ja retkille. Jäsentiedotteita toiminnasta ja tapahtumista julkaistaan vuoden aikana kaksi. Jäsenetuihin kuuluvat myös sienikummiretket, jotka ovat jäsenille maksuttomia pienissä ryhmissä tehtäviä sieniretkiä oppaan ohjauksessa eri ajankohtina ja eri puolilla Oulua. Huomaathan, että Oulun Sieniseura löytyy myös facebookista!

Oulun Sieniseuran sähköpostilista

Mikä on OSS -lista?

OSS -lista on Oulun Sieniseuran sieniaiheinen sähköpostilista. Se on kätevin ja nopein tapa saada ennakkotietoa sieniseuran toiminnasta. Sähköpostilistalle voi liittyä vaikkei ole seuran jäsen.

Sähköpostilistalla voi jakaa kokemuksia ja havaintoja, pohtia sieniaiheisia kysymyksiä tai vain lukea muiden kirjoituksia. Listalle voi laittaa maastohavaintoja mm. sienten ilmestymisestä, kuten "Ensimmäisiä korvasieniä havaittu Oulun seudulla". Harvinaisten lajien esiintymistä koskevat tiedot kiinnostavat myös tutkijoita.  Aihe on vapaa, kunhan se sieniä liippaa. Listalle kirjoitetaan omalla nimellä.

Listalle liitytään seuraavasti:

Mene internetissä oss:n infosivulle osoitteeseen http://lists.oulu.fi/mailman/listinfo/oss ja täytä vaadittavat kohdat tyhjiin laatikoihin eli

- sähköpostiosoitteesi (”Your email address:”)

(- nimesi ”Your name (optional):” – ei ole pakollista täyttää tätä kohtaa)

- salasana, joka Sinun pitää keksiä (”Pick a password:”)

- salasana vielä uudestaan (”Reenter password to confirm:”)

- Jätä rasti kohtaan ”No” kysymyksen ”Would you like to receive list mail batched in a daily digest?” osalta (missä se oletusarvoisesti onkin). Tässä kysytään "Haluatko postit kerran päivässä yhtenä lähetyksenä?" Rasti on kohdassa ”No”, eli ”Ei, en halua. Haluan saada ne sitä mukaa kun ne lähetetään”.

- ja lähetä lopuksi tiedot painamalla Subscribe-nappia.

- Lähetettyäsi liittymistiedot saat paluupostissa tilausvahvistuspyynnön, jonka otsikko on ”OSS --confirmation of subscription -- request (numerosarja)”. Tähän sinun tulee vastata siitä sähköposti-osoitteesta, johon lista on tilattu (siis omasta osoitteestasi).

Lähetä saamasi viesti takaisin esim. reply (vastaa)-komennolla. (mitään ei siis viestiin tarvitse kirjoittaa, lähettää se vain takaisin) Sen jälkeen tulee palvelimelta vielä viesti otsikolla: ”Welcome to the OSS mailing list!” Tähän ei enää tarvitse vastata, viesti vain ilmoittaa että sinut on lisätty listalle. Tämän jälkeen voit lähettää postia listalle osoitteella  oss(at)lists.oulu.fi  sekä tietysti kaikki listalle lähetetty posti ohjautuu myös sinulle.

Listan hoitaja on Hannu Holma. Listaan liittyviä kysymyksiä voi lähettää osoitteeseen

hannu.holma(at)specim.fi

Sähköpostien lähettäminen OSS-listalle:

Sähköpostia voit lähettää listalle osoitteeseen oss(at)lists.oulu.fi . Huomaathan että OSS-sähköpostilistalle voivat lähettää viestejä vain listan jäsenet.

OSS-listalta eroaminen

Sähköpostilistalta erotaan itse samalta sivulta kuin sinne liitytäänkin: http://lists.oulu.fi/mailman/listinfo/oss  Laita sähköpostiosoitteesi lomakkeen alimpaan kenttään, klikkaa "Unsubscribe or edit", ja vastaa seuraavan sivun kysymyksiin tahdotuista toimenpiteistä.