Jäseneksi liittyminen

Oulun Sieniseuran jäsenmaksu vuodelle 2018 on 13 euroa.

Jäsenet, jotka ovat antaneet sähköpostiosoitteensa, saavat jäsenkirjeet ja v. 2018 jäsenmaksulaskut sähköpostiin toukokuun aikana. Huomaathan että maksun viitteenä tulee käyttää laskulle annettua yksilöllistä viitettä.

Jäsenet, joilla ei ole sähköpostia, saavat jäsenkirjeet ja v. 2018 jäsenmaksulaskut kirjeitse. Jäsenmaksu suoritetaan OSS:n tilille FI24 5741 3620 0653 72  ja viitteenä käytetään 11840.

Seuran jäseneksi liittyminen: Maksa jäsenmaksu yo. tilille ja ilmoita sen jälkeen omat yhteystietosi (nimi, osoite, sähköposti, puhelinnumero) oulun.sieniseura@gmail.com sähköpostiin.

Yhteystietojen muutokset: oulun.sieniseura@gmail.com.

Puhelin: 050 3619 106  (jos puheluusi ei vastata, jätä viesti)

Vastaamme yhteydenottoihin mahdollisimman pian.

JÄSENEDUT:

Seuran jäsenenä saat alennusta  kuivurien ja värjäyskattiloiden vuokrasta. Pääset edullisemmin mukaan Sieniseuran järjestämille kursseille ja retkille.

Seuran toiminnasta ja tapahtumista julkaistaan vuoden aikana kaksi jäsentiedotetta.

Jäsenetuihin kuuluvat sienikummiretket, jotka ovat jäsenille maksuttomia pienissä ryhmissä tehtäviä sieniretkiä oppaan ohjauksessa eri ajankohtina ja eri puolilla Oulua.

Huomaathan, että Oulun Sieniseura löytyy myös facebookista!

SIENIAIHEINEN SÄHKÖPOSTILISTA!

Mikä on OSS -lista?

OSS -lista on Oulun Sieniseuran sieniaiheinen sähköpostilista. Sähköpostilistalle voi liittyä vaikkei ole seuran jäsen.

Sähköpostilistalla voi jakaa kokemuksia ja havaintoja, pohtia sieniaiheisia kysymyksiä tai vain lukea muiden kirjoituksia. Listalle voi laittaa maastohavaintoja mm. sienten ilmestymisestä, kuten "Ensimmäisiä korvasieniä havaittu Oulun seudulla". Harvinaisten lajien esiintymistä koskevat tiedot kiinnostavat myös tutkijoita.  Aihe on vapaa, kunhan se sieniä liippaa. Listalle kirjoitetaan omalla nimellä.

Listalle liitytään seuraavasti:

Mene internetissä oss:n infosivulle osoitteeseen http://lists.oulu.fi/mailman/listinfo/oss ja täytä vaadittavat kohdat tyhjiin laatikoihin eli

- sähköpostiosoitteesi (”Your email address:”)

(- nimesi ”Your name (optional):” – ei ole pakollista täyttää tätä kohtaa)

- salasana, joka Sinun pitää keksiä (”Pick a password:”)

- salasana vielä uudestaan (”Reenter password to confirm:”)

- Jätä rasti kohtaan ”No” kysymyksen ”Would you like to receive list mail batched in a daily digest?” osalta (missä se oletusarvoisesti onkin). Tässä kysytään "Haluatko postit kerran päivässä yhtenä lähetyksenä?" Rasti on kohdassa ”No”, eli ”Ei, en halua. Haluan saada ne sitä mukaa kun ne lähetetään”.

- ja lähetä lopuksi tiedot painamalla Subscribe-nappia.

- Lähetettyäsi liittymistiedot saat paluupostissa tilausvahvistuspyynnön, jonka otsikko on ”OSS --confirmation of subscription -- request (numerosarja)”. Tähän sinun tulee vastata siitä sähköposti-osoitteesta, johon lista on tilattu (siis omasta osoitteestasi).

Lähetä saamasi viesti takaisin esim. reply (vastaa)-komennolla. (mitään ei siis viestiin tarvitse kirjoittaa, lähettää se vain takaisin) Sen jälkeen tulee palvelimelta vielä viesti otsikolla: ”Welcome to the OSS mailing list!” Tähän ei enää tarvitse vastata, viesti vain ilmoittaa että sinut on lisätty listalle. Tämän jälkeen voit lähettää postia listalle osoitteella  oss(at)lists.oulu.fi  sekä tietysti kaikki listalle lähetetty posti ohjautuu myös sinulle.

Listan hoitaja on Hannu Holma. Listaan liittyviä kysymyksiä voi lähettää osoitteeseen

hannu.holma(at)specim.fi

Sähköpostien lähettäminen OSS-listalle:

Sähköpostia voit lähettää listalle osoitteeseen oss(at)lists.oulu.fi . Huomaathan että OSS-sähköpostilistalle voivat lähettää viestejä vain listan jäsenet.

OSS-listalta eroaminen

Sähköpostilistalta erotaan itse samalta sivulta kuin sinne liitytäänkin: http://lists.oulu.fi/mailman/listinfo/oss  Laita sähköpostiosoitteesi lomakkeen alimpaan kenttään, klikkaa "Unsubscribe or edit", ja vastaa seuraavan sivun kysymyksiin tahdotuista toimenpiteistä.

Tulevaa sienisatoa odotellessa!