Jäsenilta 10.6.2019 klo 17-19 Seelarissa, Oulussa.

12.4.2019

Visainen kevätsienivisa! Tässä 10 oikein.

Jäsenilta pidetty. Lue illan menu!

Tervetuloa jäseniltaan!

Jäsenilta on uusi toimintamuoto, jota kokeilemme tänä vuonna. Jäsenillassa tutustut seuran muihin jäseniin, opit uutta sieniharrastukseesi ja pääset mukaan vaikuttamaan tuleviin tapahtumiin. Ajatuksena on iloinen yhdessäolo ja toiminta sieniseuralaisten kesken.

Illan ohjelmaa merellisessä maisemassa:
- nokipannukahvit
- syksyn tapahtumien suunnittelua
- jutustelua sienistä
- sienivisa ja arvontaa

Sieniseura tarjoaa nokipannukahvit, mehua ja pullaa. Grillikatoksen tulilla voi paistaa makkaraa - ota omat makkarat mukaan.

Alueelta löytyy wc ja makkaratikut. Katos suojaa mahdolliselta sateelta.

Opasteet Hietasaarentieltä.

ps. jos tulet sienimetsän kautta, tuo muutamia sieniä niin tutkaillaan niitä yhdessä.

Osoite: Puomitie 12, Seelari, Oulu. OTPS (pursiseuran) grillikatos veneilykeskuksen vieressä.

Pidetty!

JÄSENILTA 10.6.2019

...hrrr, siirryttiin kahvittelemaan lämpimiin sisätiloihin kun tuuli puhalsi kylmästi grillikatoksen läpi..

Mukava oli nähdä teitä taas ja joukossa oli myös ihan uunituoreita jäseniäkin. Hienoa että löysitte seuran ja tulitte jäseniltaan! Jäsenillathan ovat jäseniä varten jossa keskustellaan sienistä (toki muustakin), tutustutaan toisiimme ja kehitetään koko jäsenistön avulla seuran toimintaa. Meihin voi ottaa aina yhteyttä ja kertoa toiveista. Tämä vuosi mennään toimintasuunnitelman mukaisesti (löytyy kotisivulta).

Jäsenilta kului leppoisasti pj:n avustuksella. Illan aluksi haastoimme itsemme sienivisalla. Tavoitteena oli ryhmässä yhdistää 10 kevätsienten nimeä oikeiden kuvien alle. Helppoa vai? No ei muuten ollut. Mutta opettavaista. Toki yksi ryhmä sai kaikki 10 oikein. Onnea!

Keskusteltiin mm. järjestetystä sienivärjäyskurssista, tulevista tapahtumista ja Suomen sieniseurojen tapaamisesta Porissa. Jäsenistöstä saimme syksyn tapahtumien järjestelyyn lisävahvistusta!

Elokuun alussa ilmestyy jäsenkirje jossa tiedotamme seuraavasta jäsenillasta sekä syksyn tapahtumista ja toiminnasta. Seuran päätapahtuma on sieninäyttely joka järjestetään Oulun pääkirjastolla 8.9.2019 klo 12-15. Sienten kerääminen näyttelyyn tapahtuu edellisenä päivänä eli 7.9. Kokopäivän syyssieniretki tehdään tänä vuonna Rokualle. Tervetuloa mukaan!

Nautitaan nyt kesästä ja tulevista lämpimistä päivistä. Keskustelu jatkuu edelleen Facebookissa. Lähettäkää sinne löytäjänne. Metsästä löytyy sienten lisäksi muutakin mukavaa.

Menkää metsään :=)
OSS hallitus

visailun kevätsienet: kevätkaunolakki, hytymaljakas, käpynastakka, sysimaljakas, kukkamaljakas, kevätrusokas, kuusenkäpynahikas, kevätorvakka, kartiohuhtasieni, poimukellomörsky.