Keväinen korvasieniretki su 19.5.2019 klo 10.00 - 16.00

12.4.2019

Iso korvasieni!

Retki pidetty. Lue lisää korvasienijahdista!

Keväinen korvasieniretki tehdään su 19.5.2019 klo 10-16 (varapäivä 25.5.2019). Retkelle lähdetään Ouluhallin parkkipaikalta klo 10.00 ja palataan samaan paikkaan viim. klo 16.00. Lähdemme perinteisesti kimppakyydillä. Omat eväät ja sienestystarvikkeet mukaan (kori/sankko, sieniveitsi, kertakäyttöhanskat, kumisaappaat, ladattu puhelin).

Retkelle ovat kaikki tervetulleita, myös ilman jäsenyyttä. Automatka enintään n. 40 min Ouluhallilta. Paikka ilmoitetaan myöhemmin osallistujille.

Ilmoittautumiset seuran puhelimeen 050-3619 106 tekstiviestillä tai seuran sähköpostiin oulun.sieniseura@gmail.com. Ilmoita myös tarvitsetko kyydin vai onko autossasi tilaa kyytiläisille.

Säävaraus. Vastuuhenkilönä toimii Taina Romppanen.

Retki pidetty!

Keväinen korvasieniretki tehtiin helteisessä auringonpaisteessa. Innokkaita korvasienten ystäviä oli PALJON.
Kiitos kaikille osallistujille. Mukavaa oli. Korvasieniä löydettiin, pieniä ja isoja. Mukana oli korvasienikonkareita sekä ihan ensimmäistä kertaa korvasienijahdissa olevia. Voi sitä iloa kun sankko täyttyi korvasienistä. Ensi vuonna uudestaan!

Tuleppa Oulun Sieniseuran jäseneksi! Nämä päivämäärät kannattaa laittaa muistiin: 26.5. sienivärjayskurssi (ehtii ilmoittautua vielä, jäsenetu) ja 10.6. jäsenilta kesäisessä maisemassa ja sienikaudelle tulossa mm. tattitassuttelu.

Kiitos pääoppaallemme Taina Romppaiselle hyvistä apajista. Ryhmäläisten mukana reippailivat myös apuoppaat Raija Melamies, Tytti Raudaskoski, Pirjo Keimiöniemi ja Tarja Anisimaa.