Syksyn sieniretki 8.9.2018 klo 9.00 - 15.00

16.5.2018

Päivän herkkukori!

Sienten lajittelu käynnissä!

Seuran vuosittainen syksyinen  sieniretki järjestetään noin 10 kilometrin säteellä Oulusta.  Yhteistä bussikuljetusta ei tänä vuonna järjestetä vaan retkelle mennään mahdollisuuksien mukaan kimppakyydein. Ilmoittautumisen yhteydessä voidaan tarvittaessa järjestää kimppakyytejä niitä tarvitseville. Sieniretken kohde tarkentuu lähempänä retkeä.

Kokoontuminen on lauantaina 8.9.2018 klo 9.00 valitussa kohteessa. Retkellä on mahdollista sienestää omin päin tai pienissä ryhmissä sieniseuran oppaan kanssa. Poimit sienet itsellesi, mutta sieniä toivotaan kerättävän myös seuraavan päivän sieninäyttelyyn Oulun kaupunginkirjastolle. Sienten keräämiseen näyttelyä varten jaamme kerääjille  paperipussit.

Sienten keräämisen jälkeen on yhteinen hetki makkaranpaiston, kahvittelun (myös teetä tarjolla) ja eväiden syönnin merkeissä. Sieniseura tarjoaa retkieväät Oulun sieniseuran jäsenille ilmaiseksi, ei-jäseniltä peritään 5 euron maksu (tasaraha, kiitos!). Tarvittaessa ja esim sateen sattuessa on käytettävissä sisätilat josta löytyy myös wc. Samassa yhteydessä  käydään sienisaalista yhdessä läpi ja asiantuntijat auttavat lajien tunnistamisessa. Retki päättyy viimeistään klo 15 aikaan. Mukaan tarvitset kumisaappaat, juotavaa ja ladatun puhelimen. Sieniseuralla ei ole jäsenilleen vakuutusta, huolehdithan omasta vakuutuksestasi.

Sieniretken yhteyshenkilö ja ilmoittautumiset: Tytti Raudaskoski, puh. 044 559 1916

Voit soittaa tai laittaa tekstiviestin, tarvitsemme osallistujien nimet ja puhelinnumerot